Viva Wine Group slutför förvärvet av Vinklubben

Viva Wine Group AB (”Viva Wine Group” eller ”Bolaget”) meddelar idag att det tidigare offentliggjorda förvärvet av samtliga aktier i Mytaste Food & Beverage AB (”Vinklubben”) har slutförts enligt plan.

Tillträde i Transaktionen har ägt rum idag 1 april 2022 och köpeskillingen om ca 121,1 MSEK (120 MSEK på en kontant och skuldfri basis) erlades kontant. Mytaste Food & Beverage AB konsolideras i Viva Wine Groups konsoliderade finansiella rapportering från och med april 2022 och kommer ingå i segmentet Sverige.

Genom förvärvet av Vinklubben stärker Viva Wine Group ytterligare sin relation med svenska konsumenter och fortsätter den inslagna strategin att stärka Bolagets tillväxt med strategiskt viktiga förvärv. Viva Wine Group bedriver sedan tidigare två av den svenska marknadens mest framgångsrika vinklubbar Viva Vin & Mat och Tryffelsvinets Vinklubb. Vinklubben.se och verksamheten i Mytaste Food & Beverage AB kommer fortsätta drivas som ett fristående bolag under David Korolczuks ledning.

För mer information, vänligen kontakta:

Viva Wine Group är Nordens ledande vinkoncern med en stark position på den europeiska e-handelsmarknaden för vin. Vi är en entreprenörsdriven företagsgrupp med huvudkontor i Stockholm och som utvecklats genom organisk tillväxt och strategiska förvärv. Viva Wine Group utvecklar, marknadsför och säljer både egna och andras varumärken och erbjuder prisvärda kvalitetsviner från hela världen till konsumenter i Norden, Tyskland, Schweiz, Österrike, Frankrike och Nederländerna. Hållbarhet är en av våra främsta drivkrafter och vi är ledande inom ekologiskt och etiskt certifierat vin. www.vivagroup.se