Anna Möller utsedd till Chief Operating Officer på Viva Wine Group

Anna Möller blir ny Chief Operating Officer Nordics i Viva Wine Group. Hon börjar den 7 mars 2021 och kommer att ingå i ledningsgruppen. Viva Wine Group är den ledande vinkoncernen i Norden, med en stark position på den europeiska e-handelsmarknaden för vin.

"Jag ser fram emot att bli en del av en verkligt entreprenöriell koncern med en imponerande bakgrund av tillväxt och värdeskapande. Viva Wine Group har några av den nordiska branschens mest dynamiska verksamhetsbolag, starkaste varumärken och kunnigaste medarbetare och att bli en del av detta tillväxtdrivna team är otroligt spännande”, säger Anna Möller, tillträdande Chief Operating Officer för Viva Wine Group.

Rollen Chief Operating Offficer Nordics är en ny central funktion i Viva Wine Group med ansvar för att realisera synergier mellan de svenska och nordiska affärssegmenten och katalysera ytterligare operationalisering av gruppens Areas of Excellence. Anna Möller kommer att rapportera till Emil Sallnäs, VD Viva Wine Group.

”Jag är mycket glad över att välkomna Anna till Viva Wine Group. Med sin breda erfarenhet av den nordiska marknaden passar hon perfekt för rollen som COO Nordics”, säger Emil Sallnäs VD Viva Wine Group.

Anna kommer närmast från Anora Group och har lång erfarenhet från ledande chefsbefattningar inom vin- och spritbranschen, bland annat tio år på Altia, föregångaren till Anora, där hon haft positioner som produktchef, kategorichef och senast som kommersiell direktör.

Viva Wine Group är Nordens ledande vinkoncern med en stark position på den europeiska e-handelsmarknaden för vin. Vi är en entreprenörsdriven företagsgrupp med huvudkontor i Stockholm och som utvecklats genom organisk tillväxt och strategiska förvärv. Viva Wine Group utvecklar, marknadsför och säljer både egna och andras varumärken och erbjuder prisvärda kvalitetsviner från hela världen till konsumenter i Norden, Tyskland, Schweiz, Österrike, Frankrike och Nederländerna. Hållbarhet är en av våra främsta drivkrafter och vi är ledande inom ekologiskt och etiskt certifierat vin. www.vivagroup.se