Viva Wine Group börjar leverera från sitt nya centraliserade logistiknav för e-handel i Tyskland

Viva eCom Group, e-handelsgrenen till Viva Wine Group, slutför sin plan att centralisera sin europeiska e-handelslogistik i ett nytt, modernt och specialbyggt e-handelslager i Hochheim, Tyskland. Lagret har utvecklats av VGP Group, en av de ledande utvecklarna av logistik- och lagerplatser i Europa. Invigningen av det nya lagret markerar det sista steget i Viva eComs strategi att samla sina olika plattformar till ett huvudkontor, ett lager och ett integrerat team.

Lagret omfattar ca 12 000 kvm och ligger i Hochheim nära Mainz och Frankfurt. Lagret leasas från VGP Group.

Christian Fricke, VD för Viva eCom Group:
”Vi ser alla fram emot att flytta in i det större och modernare logistikcentret. Detta steg kommer att lägga grunden för ytterligare tillväxt, eftersom den skräddarsydda automationstekniken kommer att göra vår B2C-vinlogistik ännu mer effektiv. Med VGP har vi en pålitlig partner vid vår sida, som vi har ett långvarigt och förtroendefullt samarbete med. Jag skulle vilja tacka teamet på VGP såväl som våra kollegor på Viva eCom Group som tillsammans framgångsrikt slutfört detta projekt lagom till den kommande julsäsongen.”

Certified Adviser
FNCA Sweden AB är Bolagets Certified Adviser på Nasdaq First North Premier Growth Market.