Viva Wine Group publicerar års- och hållbarhetsredovisning för 2021

Viva Wine Groups års- och hållbarhetsredovisning för verksamhetsåret 2021 finns nu tillgänglig på bolagets webbplats www.vivagroup.se under Investerare: https://investors.vivagroup.se/sv/rapporter-presentationer/.

Detta är Viva Wine Groups första års- och hållbarhetsredovisning som noterat bolag. Den beskriver bolagets verksamhet, affärsmodell, strategiska fokus och hållbarhetsarbete. Hållbarhetsrapporten är upprättad enligt GRI Standards, nivå Core.

”År 2021 var ett historiskt år för Viva Wine Group. Vi flyttade fram positionerna på den europeiska e-handelsmarknaden för vin med förvärvet av Vicampo. Vår totala verksamhet växte med över 17 procent och vi nådde en omsättning på över 3,3 MDSEK, samtidigt som vi stärkte lönsamheten. Vi förbättrade vår hållbarhetsprestanda ytterligare och minskade våra uppmätta klimatpåverkande utsläpp i kombination med ökad försäljning. Året avslutades med den framgångsrika börsnoteringen av Viva Wine Group på NASDAQ First North Premier Growth Market.”

För mer information, vänligen kontakta: